کد مطلب:210628 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:136

اما طب
از نظر فن تشریح اعضاء و عضلات و استخوان بندی بدن انسان در حال انقباض و انبساط طبیعی و عادی همه در مكتب جعفری تشریح شده است و نكته ای كه امام صادق علیه السلام فرموده اعضا و كارخانه های بدن به تنهائی و منفردا كار نمی كنند بلكه كار آنها اجتماعی است در حال تركیب به كار مشغول هستند اگر افراد اجتماع بتوانند در خارج به تنهائی كار كنند در بدن هم می توانند اعضاء به تنهائی كار نمایند با این تفاوت كه پیكر اجتماع از افراد مستقل تشكیل یافته ولی كارشان اجتماعی است كه در صورت امساك و خودداری از كار اجتماع پیكر اجتماع فلج و معلول و از كار می افتد.

امام علیه السلام می فرماید - اعضاء بدن به تنهائی كار نمی كند مثلا قلب جدا باشد كار نمی كند ریه و غیره باید همه با هم با روح همكاری كنند و پیوسته متصل باشند تا كارخانه به حركت افتد



[ صفحه 59]



این طور نیست كه یك عضو بتواند مستقلا كار كند و این نكته از نظر اجتماع از نظر نفس ناطقه كه مصدر و منبع تمام علوم است صدق كرده و قرن ها بعد ملل دنیا به این حقیقت علمی رسیده اند كه اعضاء و نیروهای مرئی و نامرئی بدن استقلال ذاتی ندارند بلكه تحت فرمان و سیطره دیگری هستند كه آن روح است و آن فرمانده و رابط اركان و اعضاء بدن است.

اخیرا خبرگزاری استپرس اطلاع داد كه در آفریقا در كاتانكا اسكلتی به دست آمده كه به ساعت های اتمی حساب كرده اند مربوطه به 000 / 754 / 1 - یك میلیون و هفتصد و پنجاه و چهار هزار سال پیش است.

همچنین دكترهای درجه اول مسكو در معالجه استالین به نقل جراید دنیا گفتند كه مغز انسان برای میلیون ها سال ساخته شده است كه به زودی از بین نمی رود و می توان آدمی را زنده نگاه داشت.

علمای طبیعی ثابت كرده اند كه فسیل ها نمی پوسد و از بین نمی رود.

اخیرا فیزیسین ها گفتند عناصر كه تا 104 كشف شده بود همه یك فرمول دارند و به یك عنصر بازمی گردند كه در شرایط زمان و مكان مختلف می نمایند.

فلاسفه اسلام در تحت عنوان خلع و لبس می گویند هیچ چیز معدوم و موجود نمی شود مگر به اراده حق تعالی ولی تمام مواد و عناصر در حركت اجباری خود صورت ها را عوض می كنند و لباس نوی می پوشند.

با این مقدمات دیدیم كه كشفیات علمی امروز را ائمه دین اسلام در طول سه قرن اول اسلام تلویحا یا تصریحا تعلیم كرده بودند.

امام صادق علیه السلام فرمود هیچ موجودی معدوم نمی شود و معدومی موجود نمی گردد مگر به اراده حق و دنیا از جهت قدمت سابقه تاریكی دارد و آدمی با نمونه های معروف قابل زندگی هزاران سال است و همه مواد طبیعی از عنصر آب آفریده شده است و همه موجودات در معرض حوادث و تغییر صورت می باشند.



[ صفحه 60]